Oldalak

2012. november 7., szerda

Sütőtökös



Javas Zsuzsánál láttam a sütőtökgolyót itt: http://javas-zsuzsa.blogspot.hu/2012/10/sutotok-golyok.html Nagyon megtetszett, és mivel éppen kaptunk egy szép tököt, gondoltam, megkóstoljuk. Szoktam tököt sütni, Anya nagyon szereti, én is eléggé, a család hímnemű egyedei mérsékelten lelkesednek iránta. Ezzel együtt azt mondták, hajlandók megkóstolni. Édesebbre készítettem, mint az említett receptben szerepel. De hogy mennyi cukor vagy méz kerüljön ebbe az édességbe, a töktől is függ, mert nagy lehet a különbség a tökök édessége között.
Nálam így alakult:
Hozzávalók: 25 dkg sült tök, 10 dkg darált keksz, 10 dkg darált dió, 1 kiskanál méz, 3 dkg kristálycukor.
Elkészítése: A tököt a hagyományos módon megsütjük (szeletekre vágva a sütőben közepes tűzön addig sütjük, még megpuhul, és a szeletek éle megbarnul).  A tököt villával összetörjük, belekeverjük a daráltkekszet, a mézet és 7 dkg diót. A maradék 3 dkg diót összekeverjük a 3 dkg cukorral, a jól összekevert masszából kb. üdítőskupaknyi golyókat formálunk, és meghempergetjük a cukros dióban.
(A 25 dkg sült tökből értendő. Nem tudom, hogy mennyi nyers tökből lesz 25 dkg sült. Egész tököt sütöttem, a többi része is elfogyott.)
Az eMpszi étrendjében – mint minden édességet, ezt is – tésztanapra ajánlom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése