Oldalak

2012. június 19., kedd

Muzsdéjt csináltam, vagy valami hasonlót :)


Hallottam már róla, de eddig valahogy nem érintett meg annyira, mint a napokban, amikor Edithnél olvastam http://edithreceptjei.blogspot.hu/2012/06/muzsdejvariaciok.html El is határoztam, csinálok én is egy változatot. Az is eszembe jutott, hogy tulajdonképpen az is muzsdéj, amit a fokhagymás lángos megkenéséhez készítenek a lángossütők, így van, ugye? Csak nem tudtam, hogy annak bármi neve lenne.

Szóval a következőképpen csináltam: 3,5 dkg fokhagymát összetörtem, megsóztam, s ahogy Sedith írja apránként hozzáadtam 1 dl olajat, tettem hozzá még egy kanál mustárt, egy kávéskanálnyi mézet, fél csokor apróra vágott petrezselyemzöldjét és 2 evőkanál tejfölt is. Nagyon fokhagymás, de nagyon finom lett. Bár amennyire én a fokhagymát szeretem, nem volt kérdés, hogy ízleni fog. 

Annyit azért mindenképpen el kell mondanom hozzá, hogy ezt nem mártás mennyiségben kell az étel mellé képzelni, ez mindenképpen a fűszert kategóriába tartozik szerintem.

2 megjegyzés:

  1. Jé, csak most láttam ezt a bejegyzésedet!:) Örülök, hoyg elkészíetted! természetesen, muzsdéjt csináltál, hiszen az alapot mindenki úgy ízesíti, kombinálja, hígítja, ahogy akarja, illetve azzal, amivel akarja.:) Hát nem, nem "olyan" mártás. A miccset pl. mártogatni szokás bele, mint a mustárba, vagy a húsokra egyszerűen csak rákenni. De ez ízlés kérdése, én pl. annyira szeretem, hogy egy-egy adagot képes vagyok egyedül is megenni. Igaz, nem túl sok fokhagymával.:)

    Gyöngyi, miért voltál kórházban? Most jól vagy?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Edith, örülök, hogy látlak! :)

      Azért voltam kórházban, mert az öt évvel ezelőtti nagy-nagy (majdnem végzetesen elnézett vakbélgyulladásból kialakult hashártyagyulladásos) műtétem nyomán kialakult sérvet és összenövéseket kellett megműteni. Jól vagyok, csak nincs elég türelmem, hogy nyugton maradjak, és ha túlzásba viszem a sürgölődést, akkor mindig visszavetem a gyógyulási folyamatot. De tudom, hogy a türelem nagy erény, és most azt kell gyakorolnom. :)))

      Törlés