Oldalak

2012. január 8., vasárnap

Zabpehelycsók Maimonitól



Maimoninál olvastam ezt a zabpelyhes sütit. Nagyon megtetszett. Minden hozzávaló volt is itthon, megsütöttem. Egyetlen különbséggel. A kókuszt én sajnos annyira nem szeretem….khm, szóval ki nem állhatom. A kóla mellett ez a másik népszerű csemege, amit még udvariasságból sem vagyok képes lenyelni. Lehet, hogy nem szép tőlem, de még mások kedvéért sem sütök kókuszos dolgot. Így a kókuszreszelék helyett három egyéb megoldást találtam ki díszítésül. Barna ill. színes tortadara és reszelt narancshéj jutott eszembe. (A narancsot megsúroltam mosogatószerrel. Remélem, sikerült minden nemkívánatos dolgot eltávolítanom róla.) Sajnos a fehércsokis bevonat nem lett valami szép. Még nem sikerült kifigyelnem a fehércsoki titkát. De azért finom lett, és a narancshéjas kapta a legtöbb pontszámot.

Hozzávalók: 
75 g vaj, 125 g zabpehely, 75 g cukor, 1 tojás keserűmandula aroma, 50 g búzaliszt, 3 g sütőpor.
A bevonathoz: kb. 8 dkg fehércsoki, 2 ek olaj.
Elkészítése:
Egy serpenyőben felolvasztjuk a vajat, és kicsit megpirítjuk benne a zabpelyhet. Egy evőkanál cukrot is vele pirítunk addig, amíg elkezd karamellizálódni.
A tojást habosra keverjük a maradék cukorral, és hozzáadjuk a keserűmandula aromát is.
A tojáskrémbe keverjük a kihűlt zabpelyhet, majd a lisztet és a sütőport is.
A masszából sütőpapírral borított tepsire dió nagyságú halmokat rakunk, és 190 fokon kb. 15 perc alatt megsütjük.
A fehércsokit összeolvasztjuk az olajjal, és megmártjuk benne a zabpehelycsókokat. Rácsra tesszük dermedni.
Díszítésül megszórhatjuk ezzel-azzal, akár még kókuszreszelékkel is. :)
Köszönöm, Maimoni! :)

2 megjegyzés:

  1. Szia, Gyöngyi!:)
    Boldog új évet!:)
    Rég nem jártam nálad, bár inkább csak rég nem írtam. A tavalyi év nagyon sikeres volt számomra fogyásügyben (nem kell ki tudja mire gondolni, de én úgy is nagyon elégedett vagyok), csupán az év végén szállt el egy kicsit velem az a bizonyos ló, úgyhogy a nyáron és ősszel végig megtartott testsúlyom most vagy kétkilónyit növekedett. De sebaj. Eljött az új év, és vele együtt az újabb tervek. A terv pedig az, hogy ugyanúgy, mint tavaly, holnaptól (lejártak az ünnepek és a millióegy szülinap) ismét belevágok a szétválasztó étrendbe. Mondjuk, én ezt eddig is nagyjából követtem, csak a napok sorrendjét nem tartottam, és a szükségesnél valamivel kevesebb gyümölcsnapot tartottam. Holnaptól viszont a szabályok szerint kezdek étkezni. Sőt, ezúttal a férjem is velem tart. :) Ő, aki megismerkedésünkkor ugyanannyi volt, mint én (62 kg), 15 év után kezdi meghaladni a 90 kilót!:O Pedig még egy gyereket sem szült azóta!:P
    Naszóval, így állunk: remélem, ez az év is éppolyan sikeres lesz, mint a tavalyi.:)
    Sok egészséget, harmonikus jóllétet kívánok neked is!:)

    VálaszTörlés
  2. Sedith, örülök, hogy újra látlak! :) És a híreidnek is örülök. Nagyon boldog új évet kívánok! :)

    VálaszTörlés