Oldalak

2010. október 18., hétfő

Sajtos pagodakarfiol


Most vettem először ezt a zöldséget. Pagodakarfiolként árulták.


Egy kicsit utánaolvastam mielőtt hozzáfogtam volna az elkészítéshez. Azt tudtam meg róla, hogy csillag- v. pagodakarfiolnak hívják. A karfiol és a brokkoli keresztezéséből született. Azt is írták róla, hogy nyersen nehéz rózsáira szedni, mert könnyen letöredeznek róla kisebb részek. Ezért úgy döntöttem, hogy egészben párolom meg egy nagy edényben, s úgy szeletelem fel. Nem kerestem hozzá receptet, abból indultam ki, hogy amit finom lenne brokkoliból, karfiolból, nyilván ebből a zöldségből is finom. Nos, ezt hoztam össze:

Hozzávalók: Egy fej pagodakarfiol, 20 dkg húsos füstölt szalonna (bacon), 4 dl tejföl, 20 dkg reszelhető sajt (ebből 5 dkg füstölt), 4 gerezd fokhagyma, 4 egész tojás, só bors, szerecsendió.

Elkészítése: A pagodakarfiolt egy nagy edényben sós vízben 15-20 percig pároljuk. Egy tűzálló tál aljára vékony szalonnaszeleteket fektetünk (a szalonna felét).

A karfiolfejet kb. ujjnyi vastag szeletekre vágjuk (a rózsák szára elég kemény, így csak akkor hagyjuk benne az ételben, ha szeretjük a ropogós zöldségeket. Talán le lehetne reszelni, vagy apróra vágni, s úgy használni. Az íze finom, csak jobb fogakat igényel.) A karfioldarabokat ráfektetjük a szalonnaszeletekre. A sajtot nagy lyukú reszelőn lereszeljük, összekeverjük a tejföllel és a tojásokkal, sóval, borssal, szerecsendióval zúzott fokhagymával ízesítjük.

Atejfölös masszát ráöntjük a karfiolra, és befedjük a szalonnaszeletek másik felével. Előmelegített 200 fokos sütőben fél óra alatt készre sütjük.

Az eMpszi étrendjében húsnapi étel. Melegen és hidegen egyaránt fogyasztható. Önmagában is komplett zöldségétel, de húsok mellé köretként is adhatjuk.


5 megjegyzés:

  1. Tegnap én is pagodát főztem :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet. Én még nem vettem, de nagyon tetszik

    VálaszTörlés
  3. http://kimeloetelek.blogspot.com

    így :)

    VálaszTörlés
  4. Tyűűű a mindenit! A karfiol is írtó klassz, de az étel. Menten éhen halok!

    VálaszTörlés