Oldalak

2010. július 13., kedd

Csirkés cukkíni


Még megvagyok, csak nem volt időm írni mostanában. Az http://mclub.blogol.hu -n írom, hogy mi is van velem a hétköznapokban. Sokszor gondolok erre a bolgra, többször előfordul az is, hogy elkezdem fényképezni, amit főzök, aztán a kész ételről elfelejtem megcsinálni a képet vagy éppen nem jut idő a blogolásra.
Ma tipikusan olyan ebéd volt, hogy "jaj, főzni kéne valami gyorsat, mi is van itthon".
Volt egy kis csirkehús, cukkini, egy római saláta, néhány paradicsom. Száraztészta, közte tarhonya, tejföl, hagyma, fokhagyma mindig van itthon. Ebből a következő ebéd készült.
A csirkecombokat kicsontoztam, sóztam, borsoztam, felkockáztam, és egy kis olajon a wokban megpirítottam. Amíg a hús pirult, vékony szeletekben rávágtam egy vöröshagymát, fokhagymát törtem rá. A cukkinit felkockáztam, és hozzákevertem a hagymás húshoz. Tettem rá tejfölt elég bőven, kaporral ízesítettem. Pirított tarhonyát készítettem hozzá.
A múltkor volta a Spárban római saláta. Még soha nem ettem, ezért vettem egyet. Hasonló a fejessalátához, csak keményebb a levele és keserűbb kicsit. Olíva olajba nagyon apróra vágtam vöröshagymát, egy kis fokhagymát, sóztam, mézzel, citrommal, apróra vágott bazsalikommal ízesítettem az öntetet, paradicsomot kockáztam bele, majd hozzákeverem a keskeny csíkokra vágott salátát. Ez volt ma az ebédünk. A tarhonyát a család többi tagja miatt készítettem hozzá. Enélkül teljesen jó húsnapi étel.

3 megjegyzés: