Oldalak

2010. május 2., vasárnap

Rebarbarás krém



Édességben nem vagyok erős. Nincs elég türelmem, hogy szép süteményeket készítsek. De most azért ideteszem az édességet, amit csináltam. Nem sok látszik belőle. :) Viszont a nagyanyám csészéje annál jobban mutat. Igaz, hogy eredetileg ez egy teáscsésze, de úgy gondolom, hogy éppen jó egy ilyen édességnek.

Szóval a három megtisztított, kis darabokra vágott rebarbaraszára és három meghámozott, felkockázott almát az alma levágott héjával (jó ízt ad a lének, de aztán kiveszem), 6 kanál cukorral feltettem főni 1 liter vízben.

A tejforralóban 6 kanál cukrot kikevertem 2 egész tojással, belekevertem 1 vaníliás pudingport és 2 dl tejet és megfőztem. Mikor egy kicsit hűlt, hozzákevertem 5 dkg vajat. Leszűrtem az addigra már megfőtt almát-rebarbarát és a krémhez adtam, simára kevertem. Az a mániám, hogy semmiféle főzővizet nem akarok kidobni, mert „abban van a vitamin”. Most is két zacskó pudingot 6 kanál cukor összekevertem, beletettem egy kis darab gyömbért, vaníliát. felengedtem a kompótlével, és sűrű pudingot főztem belőle.

A megfőtt pudingból kivettem a gyömbér és vaníliadarabot, és megvizezett tálcára, lapostányérra kb. 1 cm vastagon kitálaltam. A krémet csészékbe szedtem, s mikor a puding a tálcán teljesen kihűlt, megszilárdult, felkockáztam s a krémes poharakba halmoztam.


Siker volt.

2 megjegyzés:

  1. Azt meghiszem, hogy siker volt!:)

    VálaszTörlés
  2. Hi-hi, nincs két órája, hogy megfőztem az első rebarbara-almakompótomat!:) Finom lett.
    Ez a krém is nagyon finom lehet!:)

    VálaszTörlés