Oldalak

2010. május 14., péntek

Mai piac

Ma a vargánya volt a fő attrakció számomra a piacon. Ezzel a gombával is most ismerkedem. Ezt a hatalmas példányt a piacon fényképeztem, de azért nem vettem meg. Inkább kisebbeket választottam. Aztán ahogy utánaolvastam, jobban is tettem, mert azok várhatóan finomabbak. (De ezt én nem tudom, csak elhiszem, mert nincs semmi tapasztalatom.) A gombák közül még egy kis májusi pereszkét is hoztam megint. Pár hete az első szedésekből lehetett, amit szentgyörgygomba néven vettem a salátaboglárkával. Valószínű tojásosgomba lesz belőle, mert erre van családi igény. Persze a vargányából nem. De majd meglátom, ez még előttem is titok. :)

Az eper a másik újdonság a mai vásárlásban. Már hetek óta van a csarnokban, de erről hittem el először hogy hazai szabadföldi eper. (No, a második kijelentést azért nem tudom, hogy szó szerint lehet-e venni. De most úgy döntöttem, hogy elhiszem. Nagyon finom az illata és az íze is.

Na, és vettem újkrumplit és új sárgarépát is. Meg egy gyönyörű jégsalátát, egy igen kedves nénitől. Aki valamiért fontosnak tartotta, hogy megmutassa a kezét, hogy lássam, ő dolgozik a földdel, és nem használnak semmi "pétisót", csak úgy termelnek, mint ahogy régen szokás volt. Ezt is szerettem volna elhinni. Hát, el is hittem. Ha ilyen figyelmesen, és rendszeresen járok a piacra egy idő után majdcsak kitisztul előttem úgy a kép, hogy már nemcsak megérzésre fogom eldönteni ezeket a dolgokat.

És megnézegettem a palántákat is. De csak egy kis bazsalikomot vettem. Remélem, sikerül majd felnevelnem.

Ja, persze, a spárgát majd elfelejtettem. Ferenckém nincs itthon a hétvégén. Ezért "vetemedtem" erre a dologra, mert ő nagyon nincs kibékülve ezzel a zöldséggel, de én meg nagyon szeretem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése