Oldalak

2010. április 9., péntek

Hagyományos és mákos túrógombóc

Nagyon szeretem a mákot. (A mézes mákról nem is beszélve.) S úgy gondoltam, ma úgy készítem a túrógombócot, hogy csak a felét forgatom vajon pirított prézlibe, a másik felét meg darált mákba.

Fél kiló túró 4 egész tojás és 12 csapott kanál búzadara és egy csepp só összekeverésével elkészítettem a gombóc masszáját. Amíg felforrt a kifőzéséhez szánt víz, addig pihent a massza. Közben egy kis vajon megpirítottam a zsemlemorzsát, megdaráltam a mákot és egy pohár tejfölt mézzel jól összekevertem.

Amikor csak tehetem, igyekszem elkerülni, hogy maszatos legyen a kezem főzés közben (tudom, hogy ez nem a leghasznosabb rapli, és nem is követhető mindig), ezért gombócok készítése helyett kanállal szaggatom ki a masszát. Fontos, hogy a masszát már ne keverjük, így maradnak egyben a gombócaink.

Mikor felforrt a víz beleszaggattam kanállal a masszát. Pár perccel azután, hogy a víz újból felforrt, leszűrtem az elkészült gombócokat. Felét a mákba, másik felét a pirított prézlibe forgattam.

A prézlis változatot mézes tejföllel és őrölt fahéjjal szórtam meg.

Különböző variációkban édesítettem.

Készítettem a mákosból csak mákos-mézes,

mákos porcukros,

mákos-porcukros lekváros,

mézes-tejfölös-lekváros változatot.

Kis menta ágacskával díszítettem. A mákosgombóc nem éppen fotogén étel. Nekem legjobban a mézes-mákos változat ízlik, viszont azt mutat leggyatrábban a fotón.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon-nagyon tetszik!Kedvencem a turogomboc,es mar en is tervezem hogy makkal is kiprobalom,isteni fincsi lehet.

    VálaszTörlés
  2. Én nagyon szeretem a mákot, ezért nekem nagyon ízlett, de anyukám azét a prézlisre szavazott. Ízlések és pofonok... :))

    VálaszTörlés